Bedwing de zenuwen door kalmpjes wijn te drinken

 

Hoe langer het Nederlandse voetbalteam zich op het WK handhaaft, hoe spannender iedere nieuwe wedstrijd wordt! Om de gierende zenuwen te bedwingen heb ik een simpel advies: sla geen pullen bier achteloos achterover, maar nip aandachtig van een glaasje met topwijn. De concentratie die dit van u vergt, werkt kalmerend. Kortom: 'Keep Calm and Drink Wine'. 

 

Lief voor Chili en Spanje

Toevallig heb ik enkele topwijnen in de aanbieding, zolang het WK loopt. Negen stuks, uit Chili en Spanje. Landen die 'we' uit het toernooi hebben geknikkerd en waar we dus best wel een beetje lief voor mogen zijn. De scherpe prijzen zijn geldig tot en met zondag 13 juli a.s. (met of zonder Nederland in de finale...).   Naar de aanbieding

 

Keep Calm: oorlogsslogan

En trouwens, dat 'Keep Calm and Drink Wine' is niet zómaar een kreet. Het is één van de vele varianten op de beroemde Britse propaganda-slogan 'Keep Calm and Carry On' uit 1939, bedoeld om de bevolking een hart onder de riem te steken tijdens WW-II.

 

Een bijzonder verhaal uit een tijd dat oorlog écht oorlog was, en geen voetbal.

 

Lees er meer over op:

 

Mashable.com

De bekende Brits-Amerikaanse sociale media nieuwssite wijdde recentelijk een blogpost aan het fenomeen. Lees hoe de oorlogsposter pas in de 21ste eeuw een succes werd: 'Keep Calm and Carry On': The Unlikely Success of a Failed Slogan.

 

"Keep Calm and Carry On" is now one of the most recognizable slogans in British history. Its resilient message has become extraordinarily commonplace, with the phrase used to sell everything from mugs to flight bags and baby clothes. An engraving shop on my daily commute even invokes its customers to "Keep Calm and Order Signage". Its formula is instantly recognizable, whether referring to zombies or knitting.  Lees verder

 

 

Wikipedia.org

Algemene uitleg over de poster 'Keep Calm and Carry On'

 

"Keep Calm and Carry On" was a motivational poster produced by the British government in 1939 in preparation for the Second World War. The poster was intended to raise the morale of the British public in the aftermath of widely predicted mass air attacks on major cities. Although 2.45 million copies were printed, and although the Blitz happened, the poster was never publicly displayed and was little known about until a copy was rediscovered in 2000. It has since been re-issued by a number of private companies, and has been used as the decorative theme for a range of products.  Lees verder

 

 

Hieronder: de originele poster uit 1939 en één van de vele varianten ernaast...