byte
Frederik Boelen, 8ste generatie wijnhandelaar.
contact: 
info@wijnboutique.nl
06-10044353

 

FAQ

Heeft u een vraag? Bijvoorbeeld over de bezorging? Kijk hieronder of u alvast het antwoord op vaak gestelde vragen vindt.

Maar u kunt mij uiteraard ook via de pagina contact een mailtje sturen.

Kerst 2016

Laatste besteldag voor tijdige Kerstbezorging:
zondag 18 december

Q. Waarom heeft u geen ‘fysieke’ winkel waar ik de wijnen eerst per fles kan kopen?

A. Lage kosten, lage prijzen voor u. Het sleutelwoord is ‘zonder’. Ik werk zonder winkel, zonder personeel, zonder voorraad en dus zonder hoge kosten. U profiteert! Kijk ook eens op de pagina voordelen.

Q. Kan ik mijn aangebroken doos tijdens de actieperiode retourneren wanneer ik niet tevreden ben?

A. Hoewel dit natuurlijk een sympathiek idee is, waarvoor dank, is dit tijdens de actieperiode niet mogelijk. 

Q. Geldt er een minimum-afname?  

A. Voor de meeste wijnen op wijnboutique.nl geldt er een minimum-afname van 6,12 of 24 flessen per soort. Ook dan profiteert u van GRATIS bezorging en HOGE kortingen. 

Q. U werkt met 2 à 5 dagen levertijd. Kan dat niet wat sneller?

A. Dat is een bewuste keuze. Het draait weer om zo laag mogelijke kosten en dus lage prijzen voor ú. Omdat ik zonder voorraad werk, gaat er iets meer tijd zitten in het proces tussen uw bestelmoment en de uitlevering zelf. Niet de állersnelste methode, maar verreweg de goedkoopste. En daarom is de bezorging van uw wijnorder GRATIS. Kijk ook eens op de pagina voordelen.

Q. Maar als ik bijvoorbeeld dit weekend een feestje heb?

A. Bestel dan uiterlijk op dinsdag, dan heeft u – deo volente – uw order nog vóór het weekend in huis. Zie schema hieronder (hieraan kunnen geen rechten worden ontleend):

Besteldag Levertijd op zijn vroegst: Levertijd minimaal:
Zaterdag Vanaf woensdag 4 dagen
Zondag Vanaf woensdag 3 dagen
Maandag Vanaf donderdag 4 dagen
Dinsdag Vanaf donderdag 2 dagen
Woensdag Vanaf maandag in de week erna 5 dagen
Donderdag Vanaf maandag in de week erna 4 dagen
Vrijdag Vanaf maandag in de week erna 3 dagen
Q. Wie levert mijn order uit?

A. Dat is de meest betrouwbare wijntransporteur van Nederland, de firma Verhoeven in Tilburg. Verhoeven is specialist op het gebied van zorgvuldige wijnleveranties bij u thuis of op uw werkadres. Niet voor niets vertrouwt bijvoorbeeld veilinghuis Christie’s de leveranties van kostbare GrandsCrus aan Verhoeven toe. Uw order is bij hen in goede handen. Zij leveren op weekdagen door heel Nederland (Waddeneilenden: raadpleeg ons via de pagina contact).

Q. Wat doet de transporteur bij geen gehoor?

A. Uw afleverinstructie opvolgen. Geef die dan ook tijdens het bestellen door. Zoals: “Bij de buren op nr. x of y, of in de schuur of achterom het huis, etc". Heeft u geen afleverinstructie gegeven en mocht de chauffeur u thuis niet aantreffen, dan laat hij een kaart achter in uw brievenbus met het verzoek om contact op te nemen voor een nieuwe bezorging. Kijk hieronder ook bij afwijkend afleveradres.

Q. En als ik geen afleverinstructie geef?

A. Als de chauffeur u thuis niet aantreft en hij heeft verder geen afleverinstructie, dan laat hij een kaart achter in de brievenbus, aan de hand waarvan u met de transporteur contact op kunt nemen voor het maken van een nieuwe afspraak.

Q. Kan de chauffeur mij van te voren even opbellen?

A. Jazeker, hij wil dit juist graag doen. Immers, de chauffer wil het liefste uw order persoonlijk overhandigen. Indien u hier prijs op stelt, geef dit dan aan tijdens het bestellen, bij afleverinstructie.

Q. Mag ik een afwijkend afleveradres, zoals bijvoorbeeld mijn werkadres, opgeven?

A. Uiteraard. Dat kunt u tijdens het bestellen doen. Wat echter NIET mogelijk is, is het volgende: “Indien ik niet op adres X afwezig ben, dan graag naar adres Y brengen”. Ook al liggen X en Y een paar straten van elkaar verwijderd en bedoelt u het dus goed, zoiets is helaas niet mogelijk. Elke transporteur werkt met vooraf ingeplande ritten die heel strak in een schema liggen. Bovendien zijn de kosten gebaseerd op één afleveradres. In het voorbeeld hierboven zijn het er toch stiekem twee…

Q. Kan ik van te voren een dag afspreken waarop de bezorging plaats heeft?

A. Ik doe – door schade en schande wijzer geworden – hier geen harde toezeggingen meer over. Het logistieke gedeelte uitbesteden aan professionals heeft vele voordelen. Keerzijde is echter wel dat niet u en ik, maar de transporteur de controle krijgt. En dat laten we zo. U kunt tijdens het bestelleneen voorkeur voor een dag aangeven, maar garanties geef ik u niet. Daarom is uw afleverinstructie bij geen gehoor ook zo belangrijk!

Q. Kan ik bellen met de transporteur om te vragen hoe laat de bezorging zal zijn?

A. Zie hierboven. Indien bekend is op welke dag zij uw adres aandoen, kunt u ’s ochtends op diezelfde dag contact met ze opnemen voor een indicatie. Bel hiervoor s.v.p. rechtstreeks met Verhoeven: 013 – 594 24 30. Indien zij van uw order nog niet op de hoogte zijn, dan komt dat simpelweg omdat ze hun route nog moeten plannen. Dat doen ze pas op het allerlaatste moment, om zo efficiënt mogelijke ritten te kunnen rijden. Het is een vak apart!

Q. Kan ik op wijnboutique.nl bestellen zonder een account aan te maken?

A. Ja, dat kan. U kunt in deze webshop gewoon bestellen zonder account aan te maken. Het hebben van zo’n account geeft wel meer bestelgemak en bij terugkomst kunt u inzien wat u de vorige keer ook alweer bestelde en meer van zulke handige voordelen. Maar, nogmaals: het hoeft niet.

Q. Dom dom dom: ben m’n wachtwoord vergeten.

A. Geen nood: klik bij het inloggen gewoon op de link ‘wachtwoord vergeten’ en u krijgt deze automatisch toegestuurd per e-mail.

Q. Doet u aan proeverijen?

A. Hou uw e-mail inbox in de gaten... (schrijf u dan wél in op mijn nieuwsbrief, zie bovenaan).

Q. Verkoopt u assortimentsdozen?

A. Eén keer per kwartaal ga ik naar de transporteur, dat is zoals u hierboven al las, de firma Verhoeven in Tilburg. Daar stel ik een paar van zulke mixen samen uit de enkele retour gekomen,aangebroken dozen (zie tevens hierboven of op de pagina 100% genietgarantie). Deze zeldzame assortimentsdozen bied ik dan meestal voor een leuke prijs aan in een e-mail nieuwsbrief. OP = OP.

Q. Krijg ik een factuur en hoe verstuurt u die?

A. U krijgt altijd een orderbevestiging die u kunt beschouwen als factuur. Deze gaat per e-mail, niet per post om de kosten óók op dit vlak zo laag mogelijk te houden.

Q. Kan ik op naam van mijn bedrijf bestellen en krijg ik dan een BTW-nota?

A. Ja, dat kan. Geef de naam van uw bedrijf op tijdens het bestellen. Op elke orderbevestiging die u per e-mail ontvangt staat het BTW-bedrag vermeld.

Q. Kunt u mij ook een geprinte versie sturen per post?

A. Liever niet. Excuses.

Q. Hoe kan ik betalen? Levert de ene betaalmethode nog voordelen op boven de ander?

A. U kunt op dit moment betalen met iDEAL. U steunt mij zo in het lage kostenbeleid. Bovenal: het voorkomt eventuele vertraging in de uitlevering!

Q. Ik heb de volgende vragen over de puntenscores, over de symbolen 'TIP' en 'Nr. 1'

U gebruikt op uw website bij iedere wijn puntenscores op een schaal van 20. Wat houden deze punten in? Hoe komen ze tot stand? En zijn ze onderling vergelijkbaar? Wat houdt een ‘TIP’ precies in? En wat betekent het als ik bij een wijn ‘Nr. 1’ zie staan? A. Hele goede vragen. Daar gaan we: Puntenscores Deze scores komen tot stand in eigen proeverijen waarbij series van vergelijkbare wijnen ‘blind’ worden gekeurd, dus zonder de flessen te zien (voor de objectiviteit). Er worden geen appels met peren vergeleken. Scoort een Grand Cru Classé uit Saint-Emilion uit het jaar 2005 bijvoorbeeld 18 punten dan moet u dit zien binnen het kader van zo’n proeverij met nog eens 20 of 30 van zulke wijnen uit hetzelfde jaar in in dezelfde klasse. 18 punten voor zo’n Saint-Emilion uit 2005 is dan ook niet vergelijkbaar met 18 punten voor hetzelfde Château maar dan uit 2007 (een minder goede oogst). En 18 punten voor een Pauillac-topper is niet hetzelfde als 18 punten voor een Cabernet Sauvignon uit de Languedoc. Kortom, nogmaals: geen appels met peren vergelijken! De schaal tot 20 punten is gebaseerd op dit internationaal erkende waarderingssysteem:- maximaal 3 punten voor kleur en aanzien- maximaal 7 punten voor geur- maximaal 10 punten voor smaak, lengte, complexiteit etc.

Bij optelling:

- 19-20 uitmuntend 

- 17-18 zeer goed

- 15-16 goed

- 13-14 matig

Daaronder: gootsteen.

Ik nodig voor iedere sessie meerdere ervaren proevers uit. Wijnen worden alleen bij unanimiteit opgenomen en sowieso pas vanaf minimaal 15 punten. De score van 20 komt overigens nooit voor (perfectie bestaat alleen in onze dromen). De score van 19+ of 19,5 is in de praktijk het maximaal haalbare. Er is immers altijd wel één proefpanellid die wat aan te merken heeft op een bepaalde wijn…hoe duizelingwekkend goed ook.TIP / Nr.1Een wijn krijgt een TIP bij een extra goede kwaliteit/prijs verhouding. Een wijn krijgt de Nr. 1-positie als het gewoonweg de beste is in z’n soort en klasse, ongeacht prijs.Kijk ook op de pagina’s 100% genietgarantie e.a. voordelen.

 

Contactgegevens

Wijnboutique BV
Jan van de Laarweg 12
2678 LH De Lier
06-10044353
info@wijnboutique.nl